Huis & Hypotheek
Notarispraktijk Jansen
Gefeliciteerd, je hebt een huis gekocht! Een eigen huis is een belangrijke aankoop. Een plek om te genieten van het goede in het leven. Een grote investering ook, zowel zakelijk als emotioneel.
Vanaf het moment dat de koopovereenkomst is getekend, nemen zijn wij jouw spin in het web. Wij zorgen dat de bestaande hypothecaire lening wordt afgelost en dat de bank het nieuwe hypotheekbedrag op onze kwaliteitsrekening stort.
Wij regelen ook de uitbetaling aan de makelaars en andere betrokkenen. We stellen de akte van levering en de hypotheekakte op. Daarin leggen wij de belangrijkste afspraken uit de koopovereenkomst vast en wordt de wettelijk voorgeschreven leveringshandeling vermeld. Het ondertekenen van de akte bij de notaris noemen we passeren.
Na de inschrijving van de akte van levering bij het Kadaster ben je de nieuwe eigenaar van het huis.
Samengevat:
- Opstellen hypotheekakte
- Kadastrale recherche; het uitvoeren van kadastraal onderzoek
- Het opvragen van aflossingsnota’s bij oude geldverstrekker en/of kredietverleners
- Het opvragen van de gelden bij je nieuwe geldverstrekker
- Het opmaken van de nota van afrekening
- Het uitbetalen van alle betrokkenen
- De verificatie van je persoonsgegevens
- De inschrijving van de hypotheekakte bij het Kadaster
- De vervaardiging van afschriften van de akte
- Archivering (en bewaring) van je akte
Dit doen wij voor zowel bestaande bouw als voor nieuwbouw. Wij begeleiden regelmatig de overdracht van nieuwbouwpercelen of -appartementen in Utrecht en omgeving. Daarbij vervullen we een onpartijdige rol en behartigen het belang van zowel koper als verkoper.